lk.mimuw.edu.pl
  • Laboratorium
    Regulamin Sale i sprzęt Ekrany w holu
  • Studenci
  • Pracownicy
  • Wi-Fi
  • Drukowanie
    Dla pracowników Dla studentów
  • Zamówienia publiczne
  • Praca zdalna
  • Helpdesk Instytutów
  • Szukaj
  • Kontakt
  • Poczta
    Poczta pracownicza Poczta studencka
  • PL EN
    Polski
Wideokonferencje Jitsi (wykłady, seminaria, etc.) Google Hangouts (wykłady, seminaria, etc.) Uniwersytecki Gitlab Dostęp do czasopism naukowych (proxy) Środowisko graficzne na serwerach i komputerach MIM SSH Zoom Fiori ERR

Wideokonferencje Jitsi

Laboratorium Komputerowe udostępniło naszej społeczności system wideokonferencyjny Jitsi. Aplikacja wykorzystuje przeglądarkę Internetową i pozwala na jednoczesne połączenie wideo wielu osób, rozmowy tekstowe oraz współdzielenie pulpitu. https://jitsi.mimuw.edu.pl

Podczas zakładania konferencji lub dołączania do niej zostaną Państwo poproszeni u uwierzytelnienie. login to nazwa użytkownika z serwerów duch lub students, bez domeny. Hasło jest centralne, tzn. takie samo jak do CAS czy serwerów Wydziałowych.

Obecnie nie ma możliwości, aby użytkownicy nieposiadający konta na naszych serwerach korzystali z systemu wideokonferencyjnego.

Prosimy o ustawienie jakości połączenia na poziomie wymaganym do wykonania danego zadania, niekoniecznie najwyższym możliwym. Laboratorium będzie na bieżąco monitorować wykorzystanie zasobów i zwiększać je w miarę możliwości i potrzeb.

Korzystanie z aplikacji jest intuicyjne, zamieszczamy jednakże poniżej podstawowe informacje:

  • Każdy użytkownik musi się uwierzytelnić używając loginu z serwerów duch lub students. Należy udostępnić przeglądarce kamerę, mikrofon oraz ewentualnie pulpit (zostaną Państwo o to poproszeni przez przeglądarkę).
  • W celu rozpoczęcia rozmowy wystarczy wpisać na stronie aplikacji dowolny unikalny URL i rozesłać go zainteresowanym, np. poprzez Rocket.Chat. W prawym dolnym rogu po naciśnięciu ikony znajduje się odpowiedni przycisk pozwalający na łatwe skopiowanie informacji o konferencji.
  • Przełączanie widoku między swoim oknen a "kafelkami" wszystkich użytkowników dostępne jest w  prawym dolnym rogu w  postaci ikony .
  • Jeżeli potrzebna jest prywatność (po uwierzytelnieniu każdy może dołączyć do danej konferencji, pod warunkiem, że zna unikalny URL), zakładający konferencję ma możliwość (po kliknięciu w ikonę ) założenia dodatkowego hasła.
  • W lewym dolnym rogu znajdują się ikony umożliwiające współdzielenie ekranu i rozmowę tekstową.
  • W prawym dolnym rogu można zmienić jakość połączenia (zalecamy najniższą dostosowaną do potrzeb, ze względu na dużą ilość zasobów potrzebnych do jednoczesnej obsługi konferencji niemałej ilości osób), wyciszyć pozostałych użytkowników, etc.