Wideokonferencje Jitsi
Laboratorium Komputerowe udostępniło naszej społeczności system
wideokonferencyjny Jitsi.
Aplikacja wykorzystuje przeglądarkę Internetową i pozwala na jednoczesne połączenie wideo
wielu osób, rozmowy tekstowe oraz współdzielenie pulpitu.
https://jitsi.mimuw.edu.pl
Podczas zakładania konferencji lub dołączania do niej zostaną Państwo poproszeni
u uwierzytelnienie.
login to nazwa użytkownika z serwerów duch lub
students, bez domeny. Hasło jest centralne, tzn. takie samo
jak do CAS czy serwerów Wydziałowych.
Obecnie nie ma możliwości, aby użytkownicy nieposiadający konta
na naszych serwerach korzystali z systemu wideokonferencyjnego.
Prosimy o ustawienie jakości połączenia na poziomie wymaganym do wykonania danego
zadania, niekoniecznie najwyższym możliwym. Laboratorium będzie na bieżąco monitorować
wykorzystanie zasobów i zwiększać je w miarę możliwości i potrzeb.
Korzystanie z aplikacji jest intuicyjne, zamieszczamy jednakże poniżej podstawowe informacje:
-
Każdy użytkownik musi się uwierzytelnić używając loginu z serwerów duch
lub students. Należy udostępnić przeglądarce kamerę, mikrofon oraz
ewentualnie pulpit (zostaną Państwo o to poproszeni przez przeglądarkę).
-
W celu rozpoczęcia rozmowy wystarczy wpisać na stronie aplikacji
dowolny unikalny URL i rozesłać go zainteresowanym,
np. poprzez Rocket.Chat. W prawym dolnym rogu po naciśnięciu ikony znajduje
się odpowiedni przycisk pozwalający na łatwe skopiowanie informacji o konferencji.
-
Przełączanie widoku między swoim oknen a "kafelkami" wszystkich użytkowników dostępne
jest w prawym dolnym rogu w postaci ikony .
-
Jeżeli potrzebna jest prywatność (po uwierzytelnieniu każdy może dołączyć do danej konferencji,
pod warunkiem, że zna unikalny URL), zakładający konferencję ma możliwość (po kliknięciu w
ikonę ) założenia dodatkowego hasła.
-
W lewym dolnym rogu znajdują się ikony umożliwiające współdzielenie ekranu i rozmowę tekstową.
-
W prawym dolnym rogu można zmienić jakość połączenia (zalecamy najniższą dostosowaną do potrzeb,
ze względu na dużą ilość zasobów potrzebnych do jednoczesnej obsługi konferencji niemałej ilości osób), wyciszyć
pozostałych użytkowników, etc.